Az amerikai divatközösség továbbra sem tudja túltenni magát azon, hogy Donald Trump lesz az Egyesült Államok következő elnöke. Pedig mennyi pénzzel támogatták a demokraták jelöltjét, Hillary Clintont! Még a Vogue magazin hírhedt főszerkesztője, Anna Wintour is becsületesen kilincselt az érdekében, de hiába.
November 9-re kiderült, hogy az amerikai nép másképp döntött, amit a divatvilág képtelen megemészteni. Az ismert amerikai márkák véd és dacszövetséget kötöttek, és kicsinyes bosszújukkal azóta is szívatják a harmadik Trumpnét: nem hajlandók öltöztetni az Egyesült Államok soron következő First Ladyjét. Melania így kénytelen a net-a-porter nevű internetes oldalról beszerezni ruháit...
A vezető amerikai divatlapok (Vogue, Elle, InStyle) is igen szűkszavúan nyilatkoznak arról, hogy milyen szinten kívánnak foglalkozni Mrs. Trump öltözködési stílusával. Halkan megjegyezném, hogy Hillary Clintont 1998-ban címlapra tették, ahogy Michelle Obamát is 2009-ben, illetve 2016-ban. Laura Busht viszont nem. Kérdés, hogy milyen sors jut Melania Trumpnak? Amúgy a leendő elnökné feszített már Vogue borítón: bő tíz évvel ezelőtt, Donald Trumppal való esküvője örömére pózolt Dior menyasszonyi ruhában.
Érdemes összehasonlítani a 2005-ös Vogue címlapot a jelenlegi felvételekkel, mintha két különböző nőről lenne szó.
Melania Trump és a divatvilág kapcsolatát persze az is befolyásolja majd, hogy First Ladyként milyen szerepvállalásra készül. Michelle Obamaért például, aki szívesen vegyítette gardróbjában a tucat termékeket (Macy’s) a világpiacon kevésbé ismert amerikai divattervezők ruháival (pl. Jason Wu), pont az amerikai divatot támogató, merész lépéseiért rajonganak. Mondjuk Mrs. Obama stílusfejlődését, hogyan is fogtalmazzak, kevéssé követem, azt azonban el kell ismerni, hogy pozíciójához képest igen laza cuccokban is képes elegánsan megjelenni.
Nem igazán tudni, hogy szlovén származású utódja milyen First Lady szerepre készül. Egyelőre inkább a háttérbe húzódik (mondjuk, amikor megszólal, csak a gebasz van belőle), és a fiát neveli. A nagy amerikai márkák (Ralph Lauren pl.) mindenesetre nem keresik a kegyeit, és egyelőre egyetlen divatház sem adott ki sajtóközleményt arról, hogy felkarolnák, ezért Melania Trump inkább maga szerzi be „fellépő ruháit”. Amelyek javarészt a nagy európai divatházak (Chanel, Dior, Louis Vuitton) darabjai.
Carolina Herreira argentin származású amerikai divattervezőnő szerint most persze sikk fújolni, de két-három hónapon belül mindenki a leendő First Ladyt akarja majd öltöztetni, mert hát a divat is csak üzlet. Népszerűségén az is segíthet, hogy az egyik legismertebb amerikai modell, Gigi Hadid a napokban nyilvánosan élcelődött Melania akcentusán, ami azért, valljuk be, nem szép dolog. Nem mindenkinek sikerül a native english elsajátítása, még akkor sem, ha huzamosabb ideje él az új világban.
Gigi Hadid szupermodell az American Music Awards gáláján
Kérdés, hogy a letisztult vonalakat, monokróm szetteket preferáló Melania mennyire fogja január 20-ára megtalálni, kitalálni saját szerepét az Egyesült Államok First Ladyjeként? Megmarad az európai vonalnál, vagy ráérez az amerikai álom ízére? Esetleg kontinentális vetélkedést szít az európai és az amerikai márkák között? Elég csak Jackie Kennedy és a Chanel kapcsolatára gondolni ahhoz, hogy belássuk, divatkérdésekben többnyire az elnöknék nevetnek a végén!
Fotók forrása: BoF