Hozzánk hasonlóan a divatházak is készülődnek a karácsonyi szezonra, mégpedig különleges divatkampányokkal. A Chanel most Marilyn Monroe-t találta meg, hogy népszerűsítse legsikeresebb termékét, a Chanel No. 5 parfümöt. A mindössze félperces videót a hétvégén mutatták be, de nem kerülhetett túl sokba.
A francia divatház előkotorta porosodó fiókjaiból azt a tavaly novemberben egyszer már bemutatott hangfelvételt, amelyet 1960-ban, a Marie Claire akkori igazgatója, Georges Belmont készített az amerikai színésznővel a „Let’s make love” című film forgatásán. Az interjúban a szőke ciklon arról panaszkodik félig butuska, álszent hangon, hogy mindig arról faggatják, vajon mit visel éjszaka az ágyban… Pizsamát? Netán hálóinget? Pedig az igazság az, hogy ő csak egy leheletnyi Chanelt visel magán, méghozzá a Chanel No. 5-et! Ezért nem mondhatják róla azt, hogy meztelenül alszik…
A divatkampány készítői a hangfelvételhez még hozzácsaptak egy tucat dívás felvételt is Monroe-ról, amelyeken az amerikai sztár éppen puszit szór, csücsörít, vagy egyszerűen csak pózol a kamerának. Monroe egyébként valóban nagyon odalehetett a máig legendásan jó illatnak számító Chanel No. 5-ért, hiszen éjjeliszekrényén is rendszeresen ott figyelt a parfüm. Másfelől már 1952-ben elsütötte ezt a poénját (miszerint ő mindössze pár csepp Chanelt visel éjszaka), amikor mindösszesen 26 évesen az amerikai Life Magazine címlaplányaként pózolt és osztogatta tanácsait.
Ez a reklám minden bizonnyal nem a divattörténelem legdrágább kampánya, elvégre nem kellett megfizetni Brad Pittet, Nicole Kidmant, vagy éppen Catherine Deneuve-öt. Csak feltámasztani Marilyn Monroe-t, akiről a Chanel már az összes létező bőrt lehúzza…
Forrás: The Telegraph, Kívül tágasabb