A hírhedt amerikai producer nemcsak önmagát, hanem egy jól menő családi bizniszt is tönkretett az elmúlt napokban kirobbant botrányával. És itt nem a testvérével alapított filmes vállalkozásokra, produceri irodákra gondolok, hanem fiatal felesége luxusmárkájára, a Marchesa divatházra. Az olasz hangzású brit divatcég olyan sztárokat öltöztet(ett) vörös szőnyeges eseményeken, mint Jennifer Lopez, Felicity Huffman, Nicole Kidman vagy éppen Sienna Miller. Persze rögtön felvetődik a kérdés: vajon önszántukból burkolóztak a színésznők Marchesa cuccokba, vagy produceri nyomásra segítették az asszony bizniszét?
Weinstein és felesége
Az angolszász sajtóban megjelentek szerint Weinstein bulldózerként tolta a Marchesa brandinget: Felicity Huffmant például azzal fenyegette meg, hogy ha nem bújik Marchesába, akkor egyszerűen megvonja a bemutatandó filmjének reklámbüdzséjét. Sienna Millert pedig egyenesen utasította a 2007-es Golden Globe-on, hogy viselje az asszony kreációját, ha már a filmjében szerepel…
Felicity Huffman
Weinsteinnét is gyakran kritizálták amiatt, hogy csak férje kapcsolatainak köszönheti divatháza sikerét, ezért igyekezett a producertől független sztárokat is öltöztetni, mint például Sandra Bullock, aki a 2010-es Oscar-díj átadáson mondta el köszönő beszédét egy Marchesa kreációban. A teljesség kedvéért azért azt is hozzá kell tennünk, hogy a Marchesa kimondottan jó márka, amely simán versenyben van (volt) a nagy múlttal rendelkező Chanellel vagy Diorral…
Bullock a 2010-es Oscar díjátadáson
A brit márkát Georgina Chapman, alias Weinsteinné és társa, Keren Craig alapították, miután megismerkedtek a Chelsea-i iparművészeti iskolában. A meglehetősen mutatós Chapman modellként kezdte a pályát, samponokat reklámozott, de végül a flakonok helyett a szabászati asztalt választotta. Előbb jelmeztervezőként dolgozott brit filmeken, majd saját márkát alapított középiskolai társával. A Marchesa 2004-ben indult el hódító körútjára, melynek igen nagy löketet adott Weinsteinnel való megismerkedése.
Chapman és Craig
A producer meglátta a fantáziát a brit csitrik bizniszében, rengeteg pénzt fektetett a brandingbe, és személyes befolyását latba vetve tolta a Marchesa szekerét. Elsőként Renée Zellweger haknizta végig Hideghegy című filmje 2004-es promókörútját a márka cuccaiban. Majd egyre több olyan színésznő következetett, akiknek közük volt a producerhez.
Renée Zellweger 2004-ben
Chapman a szexbotrány óta persze teljesen elhatárolódott férjétől, sőt két gyerek ide vagy oda, már a válási szándékát is bejelentette a sajtón keresztül. De élete műve valószínűleg nem ússza meg ennyivel: a menő hollywoodi stylistok bejelentették, hogy bojkottálják a Marchesát, azaz nem fogják kiajánlani a sztároknak a márka kreációit vörös szőnyeges eseményekre.
Katalin hercegné Marchesaban 2017-ben
Sőt nagy valószínűséggel Katalin hercegnét sem fogjuk többé látni a brit márkába öltözve – és nem a harmadik várandósága miatt. Még a 2018-as kollekciójuk bemutatóját is el kellett halasztaniuk a nagy médiafelhajtás miatt, meg feltételezem azért is, mert sem modellt, sem divatújságírót nem tudtak volna leszerződetni…
Átok ül a Marchesa néven? A Marchesa (magyarul márkiné) egy bizonyos Luisa Cornati olasz arisztokrata hölgyet takar, aki 1881 és 1957 között élt, és igen kalandos életutat járt be. Dúsgazdag olasz családba született, szülei azonban hamar elhunytak, mesés öröksége pedig csak addig biztosított kiváltságos életet számára, amíg fel nem élte a vagyont. És ez viszonylag gyorsan bekövetkezett…
Luisa, Marchesa Casati Stampa di Soncino
Cornati előbb Velencében vett egy Palazzót, amely ma a Peggy Guggenheim gyűjteménynek ad helyet, majd Capri szigetén egy villát. Olaszországot megunva Párizsba költözött, ahol szintén egy Palais-ben lakott francia grófok társaságában. Költekező életmódja miatt végül annyira eladósodott (25 millió dolláros tartozást halmozott fel!), hogy 1930-ban kénytelen volt mindenét eladni, és Londonba költözött lánya és unokája után, ahol igazi csóringerként halt meg. Vajon a Márkiné sorsa sújtja a Marchesa divatház két alapítóját is?!
Márkastratégák szerint, ha bebizonyosodik, hogy Chapman mit sem sejtett a férj-producer szexuális aberráltságáról, akkor talán még van esély újrapozícionálni a Marchesát a nemzetközi divatpiacon. De azt valószínűleg Chapman sem fogja soha lemosni magáról, hogy a divatház sikere nagyban múlt Weinstein kapcsolati tőkéjén. Látva férje színésznőkhöz való viszonyulását, nehéz bármi pozitívumot kihozni a sztoriból. És hát legyünk őszinték: tényleg nem tudta, kivel él együtt?
Forrás: BBC