Szeptemberben lesz nyolc éve annak, hogy megjelent a Vogue magazin első kínai példánya. A különleges évfordulóra tekintettel a leghíresebb divatmagazin úgy döntött, hogy a szülinapot stílusosan nyolc címlaplánnyal ünnepli meg.
Megértjük, ha kicsit meglepődnek a nyolcas szám hallatán, de Kínában ez legalább akkora jelentőséggel bír, mint a mi kultúránkban a kerek évfordulók megünneplése. Szerencseszámként tekintenek a nyolcasra, talán ezért is rendezték a pekingi olimpia megnyitóját kereken öt évvel ezelőtt 2008. augusztus 8-án. A Vogue China szeptemberi kiadásának tehát összesen nyolc belső címlapja lesz, amelyre négy, divatikonként is számon tartott kínai modell is felfért. Mivel a kínai címlaplányoknak felkért Liu Wen, He Sui, Fei Fei Sun és Xiao Wen Ju hatalmas életigazságokat osztanak meg az olvasókkal, úgy döntöttünk, hogy mi sem maradhatunk ki a sorból, összefoglaljuk a kínai társadalom krémjét képviselő modellek üzenetértékű bölcsességeit!
Liu Wen, a Victoria’s Secret első kínai angyala valószínűleg akaratlanul, de szülőhazája nagyhatalmi pozíciójára utalt, mikor azt üzente, már nemcsak Ázsiáért, hanem az egész világért dolgozik. (Ez valóban igaz, a kínaiak mindenkiért dolgoznak, és ha tetszik, ha nem, minden szektorban ott vannak, sőt tarolnak is a kínai modellek.)
A szúrós tekintetű He Sui, aki Ralph Lauren egyik divatshowjának köszönheti világhírnevét, arra biztatja az embereket, hogy ne legyenek nyomulósak. Sőt hozzáteszi, hogy ne mások, hanem saját értékrendjük szerint éljék az életüket. (Ez is egy igen bölcs gondolat, bár némileg ellentmond a rendkívül fegyelmezett ázsiai gondolkodás- és életmódnak, amely véleményünk szerint Kína, sőt a teljes kontinens motorja).
Kedvenc modellünk, az olasz Vogue első kínai címlaplánya, Fei Fei Sun szerint a siker titka a részletekben rejlik. (Ezzel az állítással szintén vitatkoznánk, hiszen az ember sokszor éppen a részletekben vész el.)
A szőkített szemöldökű, kissé ijesztő Xiao Wen Ju szerint harcolni kell a konformitás ellen, hiszen az extravagancia teszi emlékezetessé és megjegyezhetővé az embert. (Teljesen egyetértünk a gondolattal, bár véleményünk szerint az extravaganciát sehol nem értékelik igazán.)
A többi négy címlapra pedig olyan ismert modelleket kértek fel, mint a Valentino-kampány egyik arcának számító Kati Neschert, vagy éppen Sasha Pivovarovát, Yves Saint Laurent múzsáját.
Természetesen címlapot kapott Doutzen Kroes szupermodell és Daria Strokous is, aki jelenleg a Dior Beautyt népszerűsíti. Az európai lányok kínai párjaikhoz hasonlóan további klisékről értekeznek a bátorság, az álmok, a szenvedély és persze a szerelem témájában…
Mi ugyan ennél bővebben nem szeretnénk bölcselkedni – elég volt ezeket a magvas gondolatokat összefoglalni és megosztani –, ettől függetlenül mégis azt kívánjuk: Isten éltesse a China Vogue-ot! És, persze, világbéke!
Forrás: Models.com