PoorMode

divat+lélek

Dior Haute Couture, 2013 tavasz/nyár - Virágos télikert

2013. január 22. 22:39 - poormode

A héten megkezdődött Párizsban az Haute Couture divatbemutatók szezonja. Habár a francia fővárost is beterítette a latyakos hó, a Dior-ház kreatív igazgatója igazi bensőséges, kisvirágokkal teli kertet varázsolt néhány perc erejéig a kifutóra, akárcsak Kate Middleton saját esküvője alkalmából a Westminsteri apátságban. Igaz, utóbbi nagyobb publicitást is kapott, mint a Dior-ház új, január 21-én bemutatott, 2013-as tavaszi/nyári Haute Couture kollekciója. Nem véletlenül.

DIOR_HCS13_046.jpg

Dior Haute Couture 2013 tavasz/nyár

Raf Simons, az egocentrikus „überalles” John Gallianót követte a Dior-ház élén, akit antiszemita megjegyzései miatt tavaly márciusban kitaszított magából a divatvilág. (Megjegyezzük, hogy Galliano idén visszatér. Kíváncsian várjuk – igaz, nem a megjegyzéseit.) Galliano Haute Couture kreációi annyira sokkolóak voltak, hogy rendszerint elérték az esti híradók és az átlagember ingerküszöbét is, mivel kreativitását teátrális, sok esetben értelmezhetetlen, a nőiességet nyersen hangsúlyozó luxusjelmezek tervezésében élte ki. A Dior új kreatív igazgatója, Raf Simons azonban Galliano szöges ellentéte. Persze egyiket sem ismerjük személyesen, mégis szemmel látható, hogy a két fickó tűz és víz: míg Galliano maga volt az „ego”, addig Simons egy békés, jól ápolt szobanövény. 

tervezom.jpg

Tűz és víz (Galliano és Simons)

Ami jól jöhet persze egy divatház irányításánál, kivéve éppen a kreatív igazgatói pozíciót. Merthogy Simons a saját képére formálta a Dior-ház legújabb Haute Couture kollekciójának ruhakölteményeit. Az egész show – már ha annak lehet egyáltalán nevezni a Dior idei Haute Couture bemutatóját – leginkább púder színekben pompázó virágpalánták imbolygására emlékeztetett, mintsem egy divatbemutatóra.

A kifutón a modellek a korai „keresem-az-utam” Angelina Jolie-t idézték rövid, fiús hajukkal, csábos babaarcukkal, amint rózsaszín, apró virágmintás, klasszikus, többnyire váll nélküli Dior-ruhákban andalogtak fel-alá. És ez hiba. Az Haute Couture filozófiáját meghazudtolva Simons nem a Galliano által képviselt „ereszd el a hajam” típusú hordhatatlan luxuskreációkat tervezett, hanem igenis hordhatókat – leszámítva néhány sellőszoknyát és hordócska alakú, baby-dollra hajazó ruhát.

joliek.jpgKisfiús előképek 

Picit csalódtunk, mert vadvirágos intuíciók helyett egy jól megkomponált mini télikertet kaptunk. A kollekció legütősebb elemei talán a Batman Jokerére hajazó vörös, rózsaszín illetve pink, kaviáros ajakrúzsok voltak. De mind színvilágát, mind struktúráját tekintve egy átlagosan közepes kollekciót láthattunk. Persze a francia celebek így is imádták…   

Kétségtelen, hogy Simons hű volt az általa vezetett divatház eleganciájáról híres névadójához, de semmi különleges, maradandó élménnyel nem gazdagította a mai kor divattörténetét: nem állt elő transzvesztitákat vagy gésákat megszégyenítő Galliano-produktumokkal. Csak önmagát adta: a szobanövényt. Nem a magot vetette el, hogy legyen miből táplálkoznia a prêt-à-porter tervezésekor, hanem rögtön egy egész kertet tárt elénk. Megkockáztatjuk: ezekből a virágokból keveset fog szakítani a divat…

No de nincs még minden veszve, ma volt a Chanel bemutatója, hátha... 

 

***

galliano_narrowweb__300x437,0.jpg

Dior Galliano idején

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://poormode.blog.hu/api/trackback/id/tr545036574

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.