PoorMode

divat+lélek

Királyné és divatikon lehet Letizia

2014. június 04. 09:02 - poormode

Kate Middletonnak vetélytársa akadhat. Hacsak a spanyolok időközben nem mondanak búcsút a királyság intézményének, tehát minden az előre megtervezett udvari forgatókönyv szerint halad, akkor Letizia hercegnét egy hónapon belül Spanyolország királynéjává koronázzák. Letiziának egyébként legalább akkora rajongótábora van az Ibériai-félszigeten, mint Kate Middletonnak brit földön. Neve mégis kevésbé ismert Magyarországon, de ez valószínűleg csak annak tudható be, hogy bő tíz évvel ezelőtt, amikor színre lépett, kevés magyar netes portál volt fogékony a spanyol trónörökös szívügyeire. Pedig a leendő spanyol királyné nagyon is izgalmas jelenség.

Princess-Letizia-Wearing-Felipe-Varela-Dress-to-The-Official-Wedding-Ceremony-Of-Prince-Guillaume-Of-Luxembourg-Stephanie-de-Lannoy-2.jpg

Járt egyetemre, sőt dolgozott is! Letizia Ortiz Rocasolano Kate Middletonhoz hasonlóan egyetemet végzett, tévés szakirányú kommunikációt megspékelve egy kis nemzetközi kapcsolatokkal, ezért egy ideig Mexikóban is élt és dolgozott. Angol sorstársával ellentétben Letizia lehúzott egy jó pár évet a spanyol közszolgálati és kereskedelmi médiában: híradósként és tudósítóként dolgozott. Az ő nevéhez fűződik a 2000-es amerikai elnökválasztási kampányról, valamint 9/11-ről szóló spanyol hírolvasások egy része. Pályafutása annyira ígéretesnek tűnt, hogy 2002-ben a legjobb 30 év alatti újságírónak járó díjat is bezsebelte. Pályája és népszerűsége csúcsán volt, mikor egy baráti vacsorán megismerkedett a spanyol trónörökössel, Felipe herceggel.

letizia_ortiz_tve_9160_622x466.jpg

Letizia előző életében

Letizia vs. norvég bugyimodell. Az akkor 35 éves hercegen elég nagy volt a nyomás: a spanyol közvélemény nem nézte jól szemmel Eva Sannum norvég bugyimodellel való kavarását, mindenképpen egy decens spanyol nőt, Doñát szerettek volna az oldalán látni. Letizia kapóra jött: szép és ismert volt, pedigréjével sem volt baj, nyelveket is beszélt, és ami a legfontosabb, hogy spanyol volt. Az egyetlen bibije talán az lehetett, hogy elvált asszonynak számított, hiszen a spanyol trónörökössel való házasságkötése előtt jó tíz évig élt együtt volt egyetemi tanárával, sőt hozzá is ment az öreghez  1998-ban, de a frigy egy év után zátonyra futott. (Jó, mivel csak polgári szertartásra került sor, nem volt mit eltussolnia vagy elhallgatnia a királyi családnak. Jöhetett a templomi ceremónia a királyi lagzikor!)

1011-royal-brides-beauty-looks-letizia-ortiz-rocasolano-princess-asturias.jpg

Ő győzött!

Spanyolok: végre egy jó nő az udvarban! A spanyol közvélemény örömmel vette tudomásul, hogy a csúnyácska spanyol infánsnők után végre feltűnt egy szép és okos nő a Bourbon családban. Letizia láthatóan élvezte újdonsült szerepét, jobbnál jobb spanyol kreációkban jelent meg a különböző rendezvényeken. Kedvenc tervezője Felipe Varela, az ő öltözékeiben szokott megjelenni a legfontosabb eseményeken. Angol kolleginájához hasonlóan nem veti meg az Inditex (Zara csoport) és Mango cuccokat sem, rendszeresen látják Zara darabokban a hercegnét, mikor suliba viszi két kislányát, vagy beugrik egy indie koncertre barátaival. Egyébként meggyőződésünk, hogy Letizia ruhatára vetekszik Kate Middleton gardróbjával.

TiarasSpain.jpg

Anyós és sógornők

Család ellen nincs orvosság. Persze Letizia hercegnét sem kímélte meg az élet: az állandó protokolláris kötelezettségek nyomot hagytak rajta, mely leginkább étkezési zavarok formájában tört felszínre. 2004-es budapesti látogatásakor is nagyon vékony, szinte csont és bőr volt. Önértékelési problémára utal az is, hogy 2008-ban megműtette orrát, hogy még piszébb legyen. A királyi családba való beházasodás az Ortiz Rocasolano ágat sem kímélte: Letizia szülei idővel elváltak, legfiatalabb húga 31 évesen gyógyszer-túladagolásban meghalt, anyai ági unokatestvére pedig botránykönyvet írt róla azt állítva, hogy elvetette előző házasságából származó gyermekét egy olyan időszakban, amikor az abortusz még tilos volt Spanyolországban…

anorexia.jpg

Csont és bőr

Jövő: Doña Letizia. Kész csoda, hogy a spanyol trónörökös párnak sikerült viszonylag nyugalmas családi életet kialakítania, melyben egyre fontosabb szerepet fog kapni a most nyolcéves Leonor infánsnő, a leendő spanyol királynő. Pedig a spanyol királyi család alatt is rezeg a léc, hiszen maga a királyi intézmény jelentősen meggyengült az utóbbi évek botrányainak hatására: János Károly királyról kiderült, hogy szeretőket tartott közvetlenül a palota mellett, majd a gazdasági válság közepette takarékoskodás helyett Botswanában vadászgatott elefántokra. Az egyik veje, a baszk származású Inaki Urdangarin visszaélt állami pénzek kezelésével, ezért valószínűleg elítélik és börtönbe megy, ami azért meglehetősen kínos fordulatnak számít a család történetében. A másik vej, Jaime de Marichalar szintén lekerült a hivatalos családi fotókról, miután elvált feleségétől, a király idősebbik lányától. A monarchiapártiak egyetlen reménye tehát Letiziában és Felipében maradt, akik egyébként tökéletesen felkészültek a királyi kötelességekkel járó feladatokra. (Már amennyire fel lehet erre egyáltalán készülni.)

Letizia-y-familia.jpg

El futuro

Kíváncsiak vagyunk, miként fog megújulni a spanyol királyi család, és vajon képes lesz-e elcsitítani a fel-felerősödő köztársaságpárti hangokat. Mindenesetre Spanyolország alkotmányos berendezkedése nem Letizia hercegné szoknyáján fog múlni. Sőt, ha a példaképekre és friss inspirációkra éhes divat szempontjait tartjuk szem előtt, mi őszintén drukkolunk neki!

 

19 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://poormode.blog.hu/api/trackback/id/tr346267792

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.06.04. 21:04:49

Mindketten tisztességgel látják el egyetlen feladatukat: a bulvármédiákban való szereplés feladatát. Ez a feladatuk a Spanyolországi Köztársaságban és a Brit Köztársaságban.

Kővári György Márió · http://filmkockasag.blog.hu/ 2014.06.04. 21:45:19

@maxval a gondolkodó birca: Hát... én még mindig szívesebben nézem őket a Corazón Corazónban, mint mondjuk a hazai, teljesítmény nélküli, primitív celebhulladékokat a Fókuszban.
Meg azért elég komoly jótékonysági és külpolitikai munkát is végeznek. Az átlagembernek tök mindegy, hogy az államfőt királynak vagy elnöknek nevezik. A spanyol király az országot szimbolizálja, reprezentációs feladatai vannak elsősorban. Nemrég például a király a Közel-Keleten járt, a herceg meg Közép-Amerikában. Üzleti-kulturális együttműködésekről tárgyaltak többek között.

Ja, és mellesleg sem Spanyolország, sem Nagy-Britannia nem köztársaság, hanem alkotmányos monarchiák. A királyok uralkodnak, de nem kormányoznak. :)

GERI87 2014.06.04. 23:15:53

Lehet hogy a királyi ("uralkodói") hatáskör kiüresedett és puszta 'élő nemzeti jelképekké' váltak Európában...de még mindig jobb egy tartósan, korszakokon átívelő" biztos pont" mint az állandóság, múlt és jövő szimbolikus jelképe...pl II.Erzsébet, Viktória királynő stb....
Mint egy, az aktuális politika által államfővé tett báb.
Aki leginkább a pártot vagy az országgyűlés akaratát és érdekeit testesíti meg, és mivel ők tették oda, ezért a függetlensége is kisebb, vagy semmi.
Még a nemzeti egység, állandóság jelképének sem jó, mert pártember , vagy egy átlagos, szürke jogászügyvédíróakárki....az is max 4-8 évig.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.06.05. 08:17:20

@Kővári György Márió:

"sem Spanyolország, sem Nagy-Britannia nem köztársaság"

Tévedsz. Mindkettő köztársaság.

GERI87 2014.06.05. 09:48:20

@maxval a gondolkodó birca:

Jaj már.

Nem tekintheted csak az abszolút királyságokat, emírségeket monarchiának...mindent más meg "köztársaságnak".

Ennyi erővel az elnöki köztársaság "választási monarchia".
A diktatúrikus közt. meg "abszolút monarchia".

Pont te kevered össze a dolgokat érzelmi alapon?

Kővári György Márió · http://filmkockasag.blog.hu/ 2014.06.05. 09:52:37

@maxval a gondolkodó birca: Ahol király az államfő, ott NINCS köztársasági államforma, éppen emiatt nevezik alkotmányos MONARCHIÁNAK. Monarchia, mert királyság, és alkotmányos, mert a politikai berendezkedés parlamentáris demokrácia, van alaptörvény, azaz alkotmány, vannak választások stb. De ettől még monarchia marad, ha egyszer megmaradt a királyság.

Például Monaco is alkotmányos monarchia, csak az hercegség és nem királyság, de ugyanilyen Dánia, Svédország stb.

Ne keverd össze az államformát a kormányformával, mivel a kettő nem ugyanaz. Utóbbiban fordul elő az általad is említett köztársaság, ugyanakkor az általam említett alkotmányos monarchia is lehet kormányforma - de államforma is.

Alkotmányos monarchia: az uralmat egy személy gyakorolja (esetünkben a király), aki hatalmát örökléssel vagy választással kombinált örökléssel szerzi és haláláig uralkodik. I. János Károlyt Franco tábornok nevezte ki, a trónt viszont örökölni fogja Fülöp herceg.
Az uralkodó jogköre az alkotmányban vannak lefektetve és ott is korlátozzák azokat, míg egyben az egyének jogai az alkotmányban vannak rögzítve.

Spanyolország ezen belül továbbá parlamentáris monarchia is, hiszen a király a parlamentnek van alárendelve.

Tudom, nem a Wikipedia minden információ csimborasszója és origója, de azért olykor elég jókat írnak, pl. itt: hu.wikipedia.org/wiki/%C3%81llamforma

És azért annyira csak nem lehetnek buták a Wikis szerkesztők, ha az angol nyelvű oldalon is monarchiát írnak, na meg a spanyolon is, ahol monarquía democrática parlamentarianak nevezik az államformát.

es.wikipedia.org/wiki/Espa%C3%B1a

:)

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.06.05. 09:54:10

@GERI87:

A parlamentáris monarchia nem más mint monarchiának álcázott köztársaság.

Lehet alkotmányos monarchia is, nem feltétlenül szükséges abszolút monarchiáról beszélni csak. Pl. Monaco, Liechtenstein, Marokkó, Jordánia, stb.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.06.05. 09:55:30

@Kővári György Márió:

Ezen az alapon Mo-n Kádár alatt meg demokrácia volt, hiszen voltak választások.

A parlamentáris monarchia valójában monarchiának álcázott köztársaság.

Nézz a felszín alá!

Kővári György Márió · http://filmkockasag.blog.hu/ 2014.06.05. 09:57:34

@maxval a gondolkodó birca: közjogi értelemben nem létezik olyan, hogy "monarchiának álcázott köztársaság". Az mindegy, hogy te személy szerint hogyan nevezed, jogilag attól az még nem változik.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.06.05. 09:58:25

@Kővári György Márió:

Monaco NEM parlamentáris monarchia, hanem alkotmányos monarchia.

Abszolút monarchiák:
Brunei
EAE
Katar
Omán
Szaúd-Arábia
Szváziföld

Alkotmányos monarchiák:
Bahrein
Bhután
Jordánia
Kuvait
Liechtenstein
Marokkó
Monaco
Tonga

A többi parlamentáris monarchia, azaz valójában köztársaság:
Andorra
Antigua és Barbuda
Ausztrália
Bahama-szigetek
Barbados
Belgium
Belize
Dánia
Egyesült Királyság
Grenada
Hollandia
Jamaica
Japán
Kambodzsa
Kanada
Lesotho
Luxemburg
Malájzia
Norvégia
Pápua Új-Guinea
Saint Kitts és Nevis
Saint Lucia
Saint Vincent
Salamon-szigetek
Spanyolország
Svédország
Thaiföld
Tuvalu
Új-Zéland

Kővári György Márió · http://filmkockasag.blog.hu/ 2014.06.05. 09:58:36

@maxval a gondolkodó birca: hogy mi van a felszín alatt, az lényegtelen, itt most definíciókról van szó. Összekevered az almát a körtével, csak azért, mert mindkettő gyümölcs. :)

Kővári György Márió · http://filmkockasag.blog.hu/ 2014.06.05. 10:00:18

@maxval a gondolkodó birca: Igazad van: Kádár alatt jogi értelemben demokrácia volt, az államformát pedig népköztársaságnak nevezték.

Kővári György Márió · http://filmkockasag.blog.hu/ 2014.06.05. 10:01:35

@maxval a gondolkodó birca: Igen, de jogi értelemben NINCS olyan, hogy a felszín alá nézés. Itt most államformák definícióiról van szó, nem arról, hogy mi van a "felszín alatt".

GERI87 2014.06.05. 10:40:50

@maxval a gondolkodó birca:

"A parlamentáris monarchia nem más mint monarchiának álcázott köztársaság."

Igen, de lényeges különbség hogy a monarchiában az államfő általában élete végéig uralkodik, van/lehet öröklés is.
Tehát nem választják többnyire.
Ezért is hívják monarchiának.
Szerintem maradjunk ennél.

GERI87 2014.06.05. 10:43:31

@maxval a gondolkodó birca:

"azaz valójában közt."

Most az hogy neked ez jobban tetszik, pusztán érzelmi dolog.
A narancs is tulajdonképp citrom, csak sötétebb és édesebb.

Lille havfrue 2014.06.05. 13:04:40

Méghogy orrműtét a "még piszébb" orr miatt? Ugyancsak nagy, kimondottan markáns volt régebben az orra - Felipének mégis megtetszett :)

abc 2014.06.05. 13:41:04

Komolyan ennek a birkànak minek válaszoltok? Egyszerű troll ha etetedd ömlik belőle a mindenhez értő okosság.
süti beállítások módosítása